Gli studenti pisani partecipano alla Footbridge Competition
È partita la competizione riservata agli studenti di Tecnica delle Costruzioni con oggetto il Progetto di Strutture Speciali che ha come tema il progetto di una passerella di 60 metri di luce libera da situarsi in una località assegnata nei pressi di Stoccarda.
La competizione si svolgerà all'interno di una collaborazione che lo Studio internazionale SBP, con sede in Stoccarda, ha voluto stabilire con la Università di Pisa, e in particolare con il prof. Maurizio Froli, docente di Tecnica delle Costruzioni della nostra scuola.
-----
FOOTBRIDGE COMPETITION
December 2020 - April 2021
Schlaich Bergermann Partner, in collaboration with professor Maurizio Froli, presents a footbridge competition open to the students of the University of Pisa.
During the three months of the competition, several virtual Workshops will be organized.
The student will have the opportunity to receive personal feedback from Andreas Keil (Partner of sbp and responsible of footbridge and bridge design) and Daniel Gebreiter (Conceptual Design Lead at sbp). The award for the best design will be an internship of six months at sbp Stuttgart.
1st Prize 6 Months intership at sbp Stuttgart
2nd & 3d Prize Pedestrian Bridges by Andreas Keil
Participants
Michela Blasi, Simone Boccaccio, Lorenzo Boschi, Giacomo Del Bergiolo, Selina Errico, Nicola Francesconi, Petrica Marius Hurjui, Azzam Jabado, Samuele Marchi, Lorenzo Sangiuliano, Laura Morreale, Miriam Siracusa
Jury
Andreas Keil (Partner at sbp)
Daniel Gebreiter (C.D. Lead at sbp)
Matteo Dini (P.M at sbp)
Maurizio Froli (Professor UniPi)
F. Laccone (ISTI-CNR, DESTEC-UniPi)
.