ANNUNCIO DI POSIZIONI DISPONIBILI PRESSO L'UNIVERSITA' DI MINHO

Il Prof. Paulo B. Lourenço dell'Università di Minho annuncia la disponibilità di due posizioni per studenti di dottorato e di due posizioni per collaboratori post-dottorato per effettuare studi e ricerche inerenti le strutture di muratura, l'ingegneria sismica e la sismologia.

Eventuali interessati possono inviare una mail con il curriculum al prof. Lourenço (Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.) entro il 14 di Giugno.

Di seguito la mail con maggiori dettagli.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Positions available on Masonry Structures, Earthquake Engineering and Seismology

(PhD students and postdocs)

The Historical and Masonry Structures (www.hms.civil.uminho.pt) at ISISE, University of Minho, Portugal, will be opening soon two positions PhD students (3 years) and two positions for postdoctoral collaborators (4-5 years) on Masonry Structures, Earthquake Engineering and Seismology to join an European Research Council Advanced Grant recently awarded.

If you are interested in any of these positions and have excellent academic / scientific qualifications, please send your résumé to Prof. Paulo B. Lourenço (Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.) until June 14.

The positions will address: (1) Study of the seismic action (signal); (2) Shaking table testing of masonry specimens; (3) Numerical and analytical approaches for out-of-plane masonry behaviour.